Augustus - vakantie?

Ken je die van Wieke en Jan, die op vakantie gingen naar Frankrijk... die gingen niet. Of eigenlijk ze gingen wel, maar ze kwamen er niet.

Woensdag 31 juli komt Ingrid 'smiddag het huis overnemen. Ze zal ook op Speedy passen.
's Avonds om een uur of zeven vertrokken we richting het noorden en om half tien stonden we op een camping tussen Valencia en Teruel (ri. Zaragoza). Heerlijk relaxed aan een biertje en een wijntje.
De volgende dag na het ontbijt weer verder gereden. Twee uur later tijdens de eerste stop (net voor Zaragoza) wordt Wieke niet goed en valt half flauw, haar hartslag daalt met de helft. Zonnesteek - zout te kort? Na een tijdje pikt ze weer op en Jan koopt een sportdrankje voor haar. Na twee uur rijden, nu ongeveer 40 km van de grens met Frankrijk, weer een stop en weer zakt Wieke in elkaar. Het wordt tijd om 112 te bellen. Een paar behulpzame Spanjaarden leggen aan de hulpdienst uit waar we ons bevinden. Even later arriveert een politieman en ook deze belt met de hulpdienst dat er een ambulance moet komen. De eerste ambulance arriveert na een tijdje. Net als Wieke op de brancard ligt, komt de tweede met een arts aan boord. Wieke wordt overgeheveld en naar Jaca vervoerd.
In het ziekenhuis in Jaca wordt een hartaanval geconstateerd. Een hartaanval ??? Ik ???
Er wordt beslist dat ik naar het ziekenhuis in Zaragoza moet, omdat ze hier de zorg niet kunnen geven die ik nodig heb. Weer de ambulance in en anderhalf uur rijden naar het zuiden. In de ambulance gaat het weer mis met me, maar alle hulp is aanwezig.
Nog diezelfde avond lig ik in een operatiekamer en krijg een catha...huppeldepup en er worden 3 stents geplaatst aan de kant van mijn hart die het bloed naar de longen pompt. Om 10 uur 'savonds lig ik op de Intensive Care bij te komen van alle commotie van die dag.
De volgende dag komt Jan. Hij heeft aardig moeten zoeken in het ziekenhuis, want het schijnt gigantisch groot te zijn. Hij staat nu op de camping in Zaragoza, maar het is buiten 40 graden en er is geen schaduw op de camping. De auto staat nu in een dure parkeergarage met Pili erin.
Aangezien bij mij het gevaar is geweken en de verpleging op de Intensive Care me goed in het oog houdt en verzorgt, besluiten we dat Jan naar huis zal gaan, omdat het geen doen is met Pili in deze hitte.
De volgende dag (zaterdag) arriveren mijn moeder en Cosmo in het ziekenhuis. Wij zouden samen met hun het weekje in Frankrijk doorbrengen, maar na Jan's telefoontje dat het allemaal wat anders liep, zijn ze maar doorgereden naar Zaragoza. Nadat zij een uurtje bij mij hadden gezeten, moesten ze weer weg en zij gingen ook naar Paloma Blanca.
Zondagavond mocht ik even bellen met Jan om hem te vertellen dat ik maandag naar de zaal zou gaan. Hij zou dinsdagochtend weer naar Zaragoza komen, alwaar hij dinsdagmiddag arriveert.
Donderdag krijgen we te horen dat ik 'smiddags naar huis mag, zodra de documenten klaar zijn.
Tegen achten 'savonds, na vijf uur rijden, zijn we eindelijk terug op Villa Paloma Blanca, waar Ingrid voor een lekkere maaltijd heeft gezorgd.
De volgende dag krijgen we nog nieuwe gasten, maar daar zorgt Ingrid voor. Wij zijn naar de huisarts gegaan om een afspraak te regelen met een cardioloog alhier en naar de apotheek om medicijnen te halen. Zo heb je niets, zo heb je een medicijnkast vol.
Voor de rest maar doen wat iedereen zegt: rustig aan, rustig aan, rustig aan. Maar het gaat goed.
Bloemen uit "Denemarken"
Bloemen uit "Nederland"





Na een week gaan de gasten weg en hebben we even tot eind augustus geen gasten. Ook wel eens lekker, vooral nu. Ingrid en Floris geven het hoekappartement een grote beurt.

Later komt Floris nog een aantal dagen werken. Eerst 3 dagen in de tuin, daarna de Hobby caravan op een ander plekje zetten en toen het lek repareren op het zonneterras.
eerst openhakken

dan dakbedekking plakken

Het heeft onderhand aardig geregend en we hebben nog geen lekkage aangetroffen in het hoekappartement. Dus nu maar hopen dat we het 'lek' boven water hebben.

Eind augustus komt er een vrouw met hondje in het middenappartement en de volgende dag arriveren Jos en Gertie, met Jos zijn ouders in het hoekappartement.
We eindigen augustus met een lekkere barbecue voor de gasten.
Wat zal september weer brengen ...

Geen opmerkingen: